Marketing Automation Blog

Marketing Automation Blog (4)

Je toont eenmalig interesse in een product of dienst en vervolgens word je bestookt met e-mails en social media berichten. Wat volgens de aanbieder ‘relevante en persoonlijke content’ is, voelt als SPAM. Herkenbaar? Geautomatiseerde marketing kan een zegen zijn. Voor klant en aanbieder. Twijfel je nog om het in te richten voor je bedrijf? Ik zie zeven succesfactoren. Doe er je voordeel mee.

Wat betekent het....

  • Als anonieme online bezoekers met naam en toenaam bekend kunnen worden?
  • En zij op basis van hun gedrag en behoeften met -voor hen- relevante informatie bedient worden?
  • En (bijvoorbeeld) potentieel klanten per behoefte geïdentificeerd worden, zodra zijn klaar zijn voor een dienst/product van jou?
  • En op het voor hen juiste moment benadert kunnen worden met een aanbod?
zaterdag, 04 november 2017 18:38

Wat is marketing Automation?

  • Marketing automation is het gebruikmaken van verschillende geautomatiseerde systemen om doelgroepen te boeien en binden; 
  • Dit door op het juiste moment door trigger ingegeven specifieke informatie te sturen;
  • Doordat bekend is in welk stadium in de salesfunnel een contact/lead zit, kan deze beter worden bediend (en uiteindelijk geconverteerd)

Met marketing automation kun je effectief...

    • prospects/bezoekers identificerenen en er leads van maken; 
    • De juiste informatie/boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment sturen; 
    • Gekwalificeerde leads op het juiste moment converteren naar sales; 
    • Cross- en upsell op producten plegen; 
    • De effectiviteit van marketing inspanningen verhogen;
    • Effectief communiceren volgens gestructureerde protocollen.